Wybory prezydenckie 2015: Panika Bronka

Sztab Bronka w panice. Nie dość, że dostał bęcki w pierwszej turze, to jeszcze ta propozycja debaty Kukiza… No o tu zrobić? Przecież po tylu latach kłamstw, kręcenia i manipulacji nie ma szans wyjść z takiej debaty cało. Słupki lecą w dół. Na odsiecz rusza żona prezydenta. Niestety dla Bronka okazuj się, że talent do gaf jest u nich rodzinny.

tak głosowali
Podium pierwszej tury: tak głosowało Krosno.

Kampania przed drugą turą znalazła się na półmetku. Do tej pory jest to pasmo gaf, porażek i żałosnego kręcenia ze strony prezydenta i jego sztabu.

To, że prezydent Bronek uznał propozycję debaty prowadzonej przez Kukiza za dziwną i odmówił udziału wcale nie zaskakuje. Komorowski w takiej debacie nie miałby szans. Sama propozycja debaty jest bardzo naturalna i w zasadzie oczywista. Skoro obaj kandydaci robią gesty w stronę elektoratu Kukiza, to niech się z tymi ludźmi spotkają. Niech odpowiedzą na ich pytania.

Dla Dudy taka debata też byłaby mało komfortowa, bo PiS pod przywództwem Kaczyńskiego nieraz krytykował JOW. Duda jednak mógłby zawsze powiedzieć coś w rodzaju: „ja nie nazywam się Kaczyński” i mógłby się zdystansować, a nawet zarobić punkty pokazując, że nie jest „awatarem Kaczyńskiego”. Wyborców PiS i tak nie straci, a mógłby zyskać nowych. Bronek ma gorzej. Po latach kręcenia musiałby odpowiadać na niewygodne pytania. Na przykład o oszustwo Platformy związane ze zbieraniem i zmieleniem podpisów (wypowiedzi Olechowskiego sprawiają, że trudno tą akcję nazwać inaczej jak masowe oszustwo). Bronek musiałby też wyjaśnić dlaczego ordynację do senatu zrobiono tak, że dyskryminuje niezależnych kandydatów, a później wyniki perfidnie wykorzystywali politycy PO (np. Niesiołowski) do dyskredytowania JOW. Można tak długo wyliczać.  Bronek Gafa nie miałby szans wiarygodnie wybronić się po latach krętactw. Dlatego pół dnia zastanawiał się co odpowiedzieć, aż wreszcie odmówił.

Nie mogąc wprost walczyć o młodych wyborców Kukiza prezydent ogłasza program pomocy rządowej w zatrudnianiu absolwentów. W skrócie pomysł jest idiotyczny, a najprościej wkłada to Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców: „To bardzo zły pomysł dla tych, którzy mają pracę. Taki program może powodować, że pracodawcy będą zwalniać zatrudnione już osoby po to, by na ich miejsce zatrudniać absolwentów. Co więcej, po okresie dotowanym przez państwo młodzi ludzie będą zwalniani a na ich miejsce przyjmowani nowi, którzy dopiero co skończyli szkoły”. Rozwiązanie szkodliwe nawet dla tych, którym ma bezpośrednio pomóc, a wypada jeszcze wspomnieć, że środki na ten cel są zabierane z rentownych gałęzi gospodarki, których rozwój będzie w ten sposób blokowany. Część pieniędzy oczywiście przeje biurokracja, powstaną nowe stanowiska dla krewnych i znajomych grupy trzymającej władze.

Równocześnie Platforma rozpoczęła ostrą nagonkę i straszenie PiS-em, „powrotem reżimu” itd. Znowu żałośnie to wygląda wobec ABW pacyfikującej redakcję czy młodego człowieka zatrzymanego za niewinny happening pod zarzutem zamachu na prezydenta… To dopiero jest reżim. Zresztą jak ktoś sobie wypisuje „zgodę” na sztandarach, to powinien mieć do zaoferowania coś więcej niż kampanię negatywną i populistyczne obietnice na które może złapać najwyżej półgłówka.

Komentarze

komentarzy

2 Komentarze

  • Zbig 17 maja 2015 Odpowiedz

    Komorowskiego już nic nie uratuje! Na jesieni przyjdzie koniec platformy. Tylko nie dajmy się nabrać na „PO-bis” czyli Balcerowicza!!

  • Szpieg 17 maja 2015 Odpowiedz

    Nie byłbym aż takim optymistą. Mobilizacja zwolenników Bronka jest ogromna, jego mocodawcy w myśl „wszystkie ręce na pokład” rzucają na front wszystko co mają, Kwaśniewskiego, Balcerowicza który straszy „reżimem pisowskim”, media, celebrytów…może nawet seans spirytystyczny urządzą i ducha tzw „Profesora” wywołają.
    Negatywny elektorat PIS jest ogromny i w sporej części zasłużony. Duda naobiecywał w kampanii totalnych bzdetów. Jednak mało kto niestety jest w stanie na to na trzeźwo spojrzeć i zwyczajnie zablokować Platformie kolejną jedynowładzę. Zwłaszcza, że łatwiej im teraz będzie straszyć zwycięstwem PIS na jesieni i widmem całej władzy w rękach PIS – mimo że PIS nie ma i nie będzie mieć zdolności koalicyjnej.

  • Cookie 17 maja 2015 Odpowiedz

    Jeden kandydat wart drugiego… niestety, ale zarówno PO jak i PiS (bo z tym trzeba utożsamiać kandydatów) to jedno wielkie nic, dlatego te wybory niczego nie zmienią. Pozycja prezydenta jest dość marna, żeby nie powiedzieć żadna, bo poza vetem nie może niczego, a samo wetowanie „dla zasady” to czysta destrukcja. Swoją drogą oni musza nas (naród) traktować za niezłych debili, jeśli porównamy ich obietnice z realnymi możliwościami prezydenta. Dramat… mieszkania, wiek emerytalny, praca itd…

    Ja po raz pierwszy i ostatni zagłosuje przeciwko PiS-owi…

  • Szpieg 17 maja 2015 Odpowiedz

    I udowodnisz tym samym, że zasługujesz na traktowanie jak niezłego debila.
    Wetowanie dla zasady to czysta destrukcja? A podnoszenie wieku emerytalnego, VATu i wszystkich możliwych składek, kradzież pieniędzy z OFE to niby co jest? Prezydent z innej opcji niż Platforma jest jedyną szansą na zatrzymanie bezproblemowego obdzierania narodu z pieniędzy! Gdzieś mam jego program, byle właśnie wetował czyste złodziejstwo, bo Platforma innego pomysłu na rządzenie nie ma.
    Zagłosuj sobie przeciwko PISowi, dokładnie tak jak Platforma na to liczy, a potem sobie płacz że te wybory niczego nie zmieniły. Jesteś przykładem dokładnie takich ludzi o jakich pisałem. Właśnie przez takie podejście te wybory niczego nie zmienią.
    Kukiz be, Duda be, Bronuś mniejsze zło? Gratuluję.

  • Pytacz 18 maja 2015 Odpowiedz

    Czyli lepsze pisiory ? Duda wydmuszka Kaczynskiego jest lepszy niz Bronek ? no ja bym sie zastonowil troche nad tym. Nie chodzi o straszenie PiS’em ale przecież to są kretyni, którzy jak obejmą władzę to Macierewicz z Kaczyńskim wybudują większy pomnik lechowi niż Pałac Kultury, którym zasłonią Pałac prezydencki, do tego zaczną zamykac tych, którzy twierdzą, że żadnego zamachu w smoleńsku nie było. Polska gospodarka, która mizernie przyspiesza zostanie przez tych idiotów jeszcze bardziej przychamowana i do tego znów poobrażają większość naszych sąsiadów. Duda jako kandydat został wyciągnięty z kieszeni Kaczyńskiego, który sam nie chciał po raz kolejny przegrać. Człowiek taki ja on gra na emocjach ciemnego narodu, który uważa, że Państwo jest od tego, żeby dawac wszystko za darmo, no niestety tak nie jest i szkoda, że politycy, którzy rozumieją idee Państwa nie potrafią się zorganizować i wytłumaczyc ciemnogrodowi skąd rząd bierze pieniądze. Co do JKM to jak zwykle porażka człowieka, który jest bardzo ineteligenty w kwestiach gospodarczych, a bardzo nierozważny i niepoważny w pozostałych kwestiach. Straciłem do niego zaufanie ponieważ nie jest dla mnie wiarygodny człowiek, który mówi, że w PE są sami złodzieje i sam bierze te pieniądze deklarując przy tym, że nic w PE nie będzie robić bo to zgraja idiotów. Sorry ale dlatego ma tylko 3% poparcia.

    P.S. Bronek nie jest najlepszym Prezydentem, ale z całym szacunkiem nie było w tych wyborach lepszego kandydata. Paweł Kukiz jest ok zawsze go szanowałem jako alternatywnego śpiewaka, ale prezydentura nie jest odpowiednim rozwiazaniem dla niego.

  • Piotr 18 maja 2015 Odpowiedz Author

    „Pisiory” mają tę zaletę, że media ich nie lubią. Prezydent „pisior” będzie pod nieustanną medialną kontrolą i presją to ograniczy jego zapędy. Z prezydentem „platformersem” jest gorzej. Może kręcić, a media udają, że nic się nie dzieje. Przykąłd z debaty: o informacji publicznej odpowiada nie na temat, kręci, wykorzystuje czas do ataków zamiast odpowiedzieć. Tymczasem, żeby uzyskać informacje publiczne z jego kancelarii potrzebne jest zaplecze prawne i batalie przed sądami. Gdyby to był „pisior” to za takie kręcenie media by go dosłownie rozszarpały, a „platformersowi” to uchodzi.

    Co do zamykania ludzi za poglądy czy tropienia spisków, to mamy to właśnie teraz. Happener z krzesłem został zamknięty za rzekomy zamach na prezydenta. I znowu, gdyby prezydentem był „pisior”, to media by to rozdrapały. Ponieważ jest „platformers” to cicho sza. Ten układ władzy z mediami jest niebezpieczny dla obywateli. Jeżeli nie da się go uciąć zmieniając media, to trzeba zmienić władze.

    Komorowski gra na emocjach, straszy PiS-em, rzuca populistyczne obietnice… Przecież ten program dla absolwentów to szkodliwy populizm. Na dodatek wyciągany na gorąco jak przegrał I turę. To jest straszne, populista sterowany słupkami poparcia! Zupełnie jak by nie wiedział skąd rząd bierze pieniądze.

    Krętactwa Bronka w sprawach JOW i informacji publicznej przesądziły ostatecznie. Nie może być pełni władzy dla formacji, która nie ma czystych intencji i boi się jawności.

  • Szpieg 18 maja 2015 Odpowiedz

    Co więcej, nikt nikomu nie każe głosować na PIS na jesieni, jak już tak się boicie że „będą zamykać za Smoleńsk”. Na razie zamykają za krzesła i za „antykomora”, a jak bezdomny znieważył był Kaczyńskiego Lecha, to wszystkie media i celebryci oraz politycy PO ujęli się za nim i aferę zrobili.
    Dokładnie jest tak jak Piotr pisze, PO funkcjonuje poza jakąkolwiek kontrolą czy to mediów czy sądów. Po objęciu władzy PO powołała komisje w sprawie nacisków i służb, i mimo najszczerszych chęci nie znalazła śladów owego „pisowskiego państwa policyjnego”, bo PIS to dyletanci – świat służb specjalnych jest przeciw nim i nigdy nic im nie wyjdzie. Najwięcej „tajemniczych samobójstw” było pod władzą PO i to prokuratura pod władzą PO te sprawy umarzała. Dyspozycyjny sędzia Milewski też chciał się przysłużyć PO.
    Powiedzmy sobie szczerze, ludzie stojący za PO i z PO związani są obecnie w stanie zrobić wszystko każdemu i nikt ich za nic nie rozliczy ani nie napiętnuje. Nawet wprost podsłuchani byli w stanie tak sprawę obrócić – przy dużej pomocy mediów – że to podsłuchujący zaczęli mieć kłopoty. Plus najazd w białoruskim stylu na redakcję Wprost. Za PIS – nie do pomyślenia, bo Michnik ściągnąłby im na głowy Amnesty International i Radę Europy i napisałby do papieża. Tutaj – większość dziennikarzy głównego nurtu nawet nie śmiała ująć się za kolegami.
    Niestety, takim ludziom jak Pytacz ta argumentacja nie przemówi do logiki. Ma wdrukowane kilka tekstów: ciemny naród, ciemnogród, Macierewicz, smoleńsk, pomnik Lecha – i to mu wystarczy. Kolejny dowód na genialną diaboliczność PO i ludzi którzy za nią stoją – mediami, sądami, celebrytami i „autorytetami” przez 10 lat zmasowanego ataku pourabiali ludzi pod siebie. I to nawet tych całkiem inteligentnych ludzi, niestety.

  • Pytacz 18 maja 2015 Odpowiedz

    He He nie mówie, że nie masz racji Piotr, ale media w Polsce nie są niezależne i jak Pisiory będą rządzic to media będą przymykać oko na przekręty PiS-u, (niezależność mediów to ściema). Platforma jest daleka od ideału i można śmiało mieć pretensje do nich o podnoszenie podatków, robienie przekrętów, czy ignorancję wobec społeczeństwa. Komorowski wygłupił się działając pochopnie z jakimiś śmiesznymi zmianami w konstytucji itd. Program dla młodych to tylko kiełbasa wyborcza bo ciemnogród tego potrzebuje, a on i tak tego nie zrealizuje (na szczęsćie). Duda ? Obiecuje niestworzone rzeczy, a kto za to zapłaci jak będzie chciał to realizować ? Czysta socjalka no ale przecierz PiS to socjal w czystej postaci. Do tego twierdzenie, że w Polsce tak źle nigdy nie było jest fałszem w czystej postaci, teraz biedny to ten, który ma mniejszy telewizor tj. jakies 32″ i jeździ 15 letnim samochodem. Skrajna bieda, w której ludzie nie mają co jeść w Polsce od dawna nie istnieje. Bezdomni, którzy żebrają po dworcach to alkoholicy, którzy nie chcą pomocy. Dzieci, które nie mają co jeść to w 100% dzieci alkoholików, którzy zasiłki przepijają. Bieda w Polsce jest widoczna w galeriach handlowych, gdzie dzień w dzień ludzie zostawiają ogromną kasę. Uważam, że Duda i cały ten PiS śpiewający w Kościele Wolną Polskę racz na zwrócić Panie to jest kpina dla całego społeczeństwa. Tacy ludzie to są jacyś fanatycy, którzy nie odróżniają rzeczywistości od swoich chorych snów. No ale przecież Polska potrzebuje zmian! Tylko ja chciałbym lepszych zmian,a nie na PiS, który też siedzi w tym wszystkim już 25 lat

  • Pytacz 18 maja 2015 Odpowiedz

    Szpieg, moim zdaniem urobiony jesteś ty. No ale to tylko moje zdanie, którego i tak nigdy ci Prezes nie pozwoli zaakceptować!!!!!!!!!!!!!

  • Szpieg 18 maja 2015 Odpowiedz

    Jaki Prezes, matole? 😛
    Jesteś przypadkiem wzorcowym. Napisz coś jeszcze.

  • Piotr 18 maja 2015 Odpowiedz Author

    Grzecznie mi tu, bez wyzwisk proszę 🙂

    @Pytacz, co do mediów to nie masz racji. Zupełnie inaczej to wyglądało gdy rządził PiS. Media wręcz przyklaskiwały demonstracjom, w którym grożono przemocą urzędującemu ministrowi. Wreszcie nie bez powodu powstał kawał o tym, jak prezes jednej z telewizji zrobił naradę po wyborach w 2007 i mówi: „Przez dwa lata biliśmy tylko w rząd! Tak dalej być nie może! Od teraz bijemy tylko w opozycję!”
    Naprawdę, gdyby PiS się ośmielił na taką akcję jak we „Wprost”, albo chociaż na taką jak z tym chłopakiem z krzesłem, to media by ich wykończyły. Gdyby PiS urządzał sobie takie kolacje na koszt podatnika jak Sienkiewicz, to by nie było z nich co zbierać. W przypadku Platformy media są bardzo tolerancyjne. Pozwalają na zbyt wiele, a przez to odbiorcy mają zaburzony obraz.

  • Yeri 18 maja 2015 Odpowiedz

    Panowie, ale tu zeszło na temat czy wybierać władzę PiS czy PO. To ja tylko przypomnę o czym Piotrek ze Szpiegiem napisali- to jest wybór między całkowitą władzą PO albo jej ograniczeniem przez prezydenckie veto. W żadnym wypadku nie ma opcji władzy PiS-u, o czym wspomina Pytacz. To się na parlamentarnych rozegra, niestety wynik jestem w stanie przewidzieć już teraz, bo większość myśli jak koledzy Cookie i Pytacz. Bronek teraz też wygra, więc niestety przyszłość rysuje się w wyjątkowo ciemnych barwach dla wiążących przyszłość z tym krajem niestety w tym mnie).

  • Cookie 18 maja 2015 Odpowiedz

    Nie koniecznie grozi nam monopol władzy, bo uważam, że PO po jesiennych wyborach może stracić władze. Ani Kopaczowa ani reszta nie jest w stanie pociągnąć wózka, a po abdykacji Donka brak jest wyraźnego przywódcy. Poza tym oni wszyscy (w PO) już dawno się zużyli. Mogą czymś jeszcze zaskoczyć ? Chyba tylko in minus…

    Gdyby PiS miał twarz Dudy, to kto wie, miał by znacznie większe szanse na wyborcze sukcesy. A po wyborach wyskoczy Jarek, który tylko czeka, by rozpocząć rozliczenia, bo łaknie krwi. Ja uważam, że PiS jest mniej więcej takim samym łajnem.

    I weź sobie tu wybieraj człowieku. No niestety, ale to jest dla wielu głosowanie „przeciwko komuś”. Gdybym miał chociaż cień nadziei, że Duda nie będzie marionetką Jarka, to kto wie. Ale IMHO będzie inaczej.

    A co do obiektywizmu mediów, to radzę sobie jednak przypomnieć czasu PiS-u. Było nie mniej nieobiektywnie, jak teraz. Mowa oczywiście o publicznej. Przyszli do władzy, w 3 dni napisali ustawę o KRRiT, obsadzili swoich i zaczęło się nowe rozdanie. Trudno Panu będzie chyba obronić tezę, że dziennikarze tacy jak Gargas, Kania, Lichocka, Pospieszalski, Wildstein, Sakiewicz, Targalski to osoby niesprzyjające dziś (i wtedy) PiS-owi. W publicznych mediach od lat jest bez zmian – kto dzierży władzę, ten obstawia media. Co innego komercyjne – ale gwoli ścisłości i obiektywizmu – stara zasada mówi, że kto idzie na wojnę z mediami, ten skazuje się na śmierć. No a nie kto inny jak Jarek twierdził, że w Polsce wolne media nie istnieją, że nie są w ogóle polskie, itd… Ale oczywiście to prawda, że PO ma wyjątkową taryfę ulgową w mediach. W pewnym sensie dzięki Jarkowi.

    Na koniec powstrzymajcie się przed rzucaniem epitetami w przeciwników. Starajmy się siebie szanować, skoro politycy nie mają do nasz kropli szacunku

  • Szpieg 18 maja 2015 Odpowiedz

    No dokładnie, nikt tutaj nie popiera PISu.
    Tym bardziej boli, jak się widzi jak łatwo PO ogłupia ludzi. Kilkanaście słów-kluczy, lekceważenie faktów, plus każdy kto usiłuje zwrócić uwagę, z miejsca musi być sługusem Prezesa. I armia zombi głosuje.
    Jestem skłonny zrozumieć tych z moich znajomych którzy mają realny interes w popieraniu PO, jestem również skłonny zrozumieć argumentację tych którym póki co na tyle się powodzi i podoba się w obecnym systemie, że boją się jakiejkolwiek w nim zmiany.
    Ale spora część elektoratu PO ani ma w tym interes, ani realną obawę strat. Na takich co głosują na PO bo „postawią pomnik Lecha i skłócą nas z sąsiadami” szkoda mi słów.

  • Szpieg 18 maja 2015 Odpowiedz

    Cookie, pisaliśmy w tym samym momencie.
    Każda ekipa partyjna zawłaszcza co popadnie. Nikt tu nie twierdzi że PIS tego nie robił. Tylko że nie był w tym tak groźny i skuteczny. Miał tylko publiczną i Trwam, a przeciw sobie Wyborczą, TVN, Polsat, wszystkie media lewicowe… Widać chyba różnicę gołym okiem? I to się raczej nie zmieni po tym jak Duda zostanie prezydentem.

  • Cookie 18 maja 2015 Odpowiedz

    No ale wiesz – tylko publiczną… To jednak sporo – i bez skrupułów i obciachu PiS obsiadł TVP, więc chyba zgadzamy się co do tego, że różnica między nimi marna.

    Poza tym jeśli ktoś nie potrafi chociaż trochę krytycznie spojrzeć na medialny przekaz (którykolwiek), no to sorry, to jest tak jak powiedział kiedyś poseł Kurski o ciemnym ludzie, co to wszystko kupi. Skoro tak łatwo dajemy się ogłupiać (my jako społeczeństwo) to znaczy, że zasługujemy na taką a nie inna władzę, wszystko jedno jaką (czy PiS czy PO). Jeśli ktoś kształtuje sobie obraz rzeczywistości tylko na TVN to sorry… I w drugą stronę – jak ktoś czyta tylko Gazetę Polską czy Nasz Dziennik, to jest taki sam…

    Ogólnie – PiS naprawdę nie jest ani o pół milimetra lepszy niż PO. Z jednej strony szaleni,nieobliczalni ludzie, z drugiej strony cwaniaczki, złodziejaszki i geszefciarze.

  • Mitz 18 maja 2015 Odpowiedz

    Myślę że Szpieg i inni przed nim wytłumaczyli już tą sprawę jasno: to nie jest kwestia głosowania ‚za’ lub ‚przeciw’ bardziej (nie)lubianemu kandydatowi. W podejmowaniu trudnych decyzji nie należy kierować się emocjami.
    Argument autora był taki że to decyzja taktyczna, dzieląca władzę strony jej nadużywającej. Mnie to przekonało, ale jeżeli ktoś chce kierować się sympatiami politycznymi… cóż w bieżącej sytuacji jest skazany na porażkę 🙂

  • Pytacz 19 maja 2015 Odpowiedz

    Panowie po pierwsze do wyborów do parlamentu nie ma znaczenia kto będzie prezydentem bo i tak PO z niczym się już nie wychyli. Niestety ruchy radykalne w tym kraju nie mają szans na przebicie bo większość ludzi myśli jednak socjalistycznie: Państwo ma to Państwo da. Dlatego do rządzenia w naszym kraju pozostają na dzień dzisiejszy dwie Partie PO i PiS. Widząc nastroje społeczeństwa, które mają dość rządów PO do władzy dopcha się PiS i wtedy Pan Duda niczego nie będzie wetował, jeżeli PiS zrobi z kimś koalicję np. z Kukizem (co wydaje mi się bzdurą ) to znów pociągnie dwa lata i poda się do dymisji bo Kukiz z Kaczyńskim się nie dogada, a my stracimy dwa lata i wydamy kasę na kolejne wybory. Nie wierze w to że Duda ma choćby cień szansy na to by zostać liderem PiS’u (co może było by lepsze), tam jest władza totalitarna i tylko Kaczyński decyduje co, kto i z kim. A niestety ten człowiek nie potrafi rządzić krajem, co już pokazał. Nie jestem zwolennikiem rządów PO i uważam, że zmiany są potrzebne ale Panowie trzeba chyba zorganizować coś zupełnie nowego z pomysłami gospodarczymi JKM (ale takimi, które są realne do wykonania bez zarzynania ludzi) i inteligentną polityką zagraniczną (nie taką jak proponuje JKM). To jest moje zdanie ale nie wiem czy znajdą się tacy ludzie w najbliższym czasie więc wybór mamy kiepski. Ja partii nie założe ale może wy?

    P.S. Szpieg to ty jesteś przypadkiem wzorcowym, jak ktoś myśli inaczej niż ty to należy go obrażać (doktryna Prezesa)

  • Piotr 19 maja 2015 Odpowiedz Author

    @Pytacz, Szpieg jest nowo nawrócony. Jak człowiek jest krótko po odstawieniu PO, to tak ma.

  • Yeri 19 maja 2015 Odpowiedz

    ” bo i tak PO z niczym się już nie wychyli”
    No ja tu zdecydowanie nie jestem takim optymistą.

    „bo większość ludzi myśli jednak socjalistycznie: Państwo ma to Państwo da”
    No zgadza się całkowicie. Na szczęście młodzi zaczynają samodzielnie myśleć, zwłaszcza Ci, którzy próbowali własnej działalności i musieli partycypować w tych socjalistycznych obciążeniach.

    „Widząc nastroje społeczeństwa, które mają dość rządów PO do władzy dopcha się PiS i wtedy Pan Duda niczego nie będzie wetował”
    Duda będzie vetował posunięcia PO dopóki ta rządzi, a na zmianę rządów w parlamentarnych ja bym nie liczył. Do tego boję się kwestii euro w Posce, miało być referendum, ale odkąd ludziom sie przestało podobać już nie ma być referendum tylko głosowanie w sejmie. PO tom przepcha, więc veto Dudy daje jakąś szanse żeby nas w to szambo nie wepchnąć. A cokolwiek myśli Duda o Euro vetować będzie to musiał.

    „jeżeli PiS zrobi z kimś koalicję np. z Kukizem”
    Kukiz nie ma własnej partii i raczej jej nie założy, więc nie ma co gdybać o jakiś koalicjach z nim.

    „Nie jestem zwolennikiem rządów PO i uważam, że zmiany są potrzebne ”
    Witaj wśród swoich.

    „coś zupełnie nowego z pomysłami gospodarczymi JKM (ale takimi, które są realne do wykonania bez zarzynania ludzi)”
    Hm. A które pomysły gospodarcze JKM wg Ciebie zarzynają ludzi?

    „Jak człowiek jest krótko po odstawieniu PO, to tak ma.
    Hah. W tym wypadku to chyba PiS akurat?? (no wiem, że to to samo).

  • Szpieg 19 maja 2015 Odpowiedz

    PIS to ja odstawiłem jakieś 10 lat temu 😉
    Od tamtego czasu ciągle głosuję przeciw komuś albo na znajomych.
    W tych wyborach dzięki kandydaturze Kukiza pierwszy raz zagłosowałem z autentycznej radości że jest ktoś do wyboru między PIS a PO.
    A co do reszty pełna zgoda z Yerim. No może co do tego co w parlamentarnych zmajstruje Kukiz, bo to wielka niewiadoma.

  • Szpieg 19 maja 2015 Odpowiedz

    Pytacz, jakbyś napisał od razu w tym stylu jak w ostatnim poście, a nie powtarzał frazesów o pomnikach Lecha, smoleńskach, ciemnogordzie, kościołach i skłóceniu z sąsiadami (to PO podpuszczane przez USA prze do wojny z Rosją, nie twierdzę że PIS robiłby inaczej, ale ten argument za PO w tym momencie upada), a wreszcie o sługusach Prezesa, to bym się nie uniósł 😉 Sorki za wybuch.

  • Yeri 19 maja 2015 Odpowiedz

    Hah, Szpiegu, ostatni Twój ideowy poryw jaki pamiętam ( prze Kukizem) to był własnie PiSem inspirowany, potem to było kalkulowanie korzyści tylko (ale często też pro PiSowskie, vide Tobiszon), więc do tego tu piłem 🙂

  • Szpieg 19 maja 2015 Odpowiedz

    W samorządowych było: radny do sejmiku PO (dawny kolega z pracy), radny do miejskiej (klient, lokalny komitet, dawniej człowiek Tobiszona), prezydent – pierwsza tura tenże radny, druga – PO (z najwyższą niechęcią, ale z ludźmi obecnej prezydent mam kosę). W lokalnych jest łatwiej bo faktycznie zna się tych ludzi i podziały partyjne nie mają takiego znaczenia. W prezydenckich krajowych w 2010 głosowałem z niechęcią na JarKacza żeby zablokować pełnię władzy PO, wtedy nie wyszło, efekty widać w kraju, mam nadzieję że teraz wyjdzie.
    Ciekaw jestem kogo (jeśli w ogóle) Kukiz wystawi do Sejmu, bo jak jakieś skompromitowane przechrzty czy związkowców, to znów zostanie głosowanie na Tobiszona, no chyba że chęć wpuszczenia dodatkowej konserwatywnej siły do sejmu (jaka by ona nie była) we mnie przeważy.

  • Yeri 20 maja 2015 Odpowiedz

    Ciężko będzie mu znaleźć kandydatów, jeśli nie jakieś przechrzty właśnie, a sporo się tego może teraz do niego kleić. Oby nie. Musi wśród młodych szukać, najlepiej takich co wracają zza granicy, albo czegoś się tu dorobili, inaczej przechrzty lub związkowcy, tfu!

  • Pytacz 20 maja 2015 Odpowiedz

    Szpieg ja sie nie obrażam ale i tak uważam, że PiS to tylko Macierewicz, Krzyż, Pomnik, Smoleńsk, Zamach, Kaczyński, Błaszczak, Kurski, Ziobro i inni idioci. PiS jako opozycja nie wytyka Platformie błędów i przekrętów, na przykład skoku na OFE, bo sami wykonali niezły SKOK na kasę poprzez SKOKI. PiS przez 8 lat tylko w kółko przedstawia ludziom inną rzeczywistość niż ich otacza, o fałszowaniu wyborów, o tym, że w Polsce niema demokracji, o tym, że w Polsce tak źle jeszcze nie było. Teraz na wybory wystawili swojego sługusa, a sami się pochowali żeby nie drażnić narodu. No nie wiem czy to jest normalne zachowanie ludzi którzy aspirują do rządzenia. No ja ich nigdy nie poprę bo łatwiej walczyć ze złodziejaszkiem czy drobnym przestępcą niż z fanatykiem dla którego liczy się tylko jego zdanie. Ja osobiście z Polski nie wyjechałem i raczej już nie wyjadę, ja osobiście nie narzekam, że żyje w tym kraju jakoś sobie radzę z moją rodziną i to bez czyjejś łaski. Może ci biedniejsi ode mnie, mają większe pretensje do władzy i obecnego systemu, ale trzeba być ślepym bądź być zupełnym ignorantem, żeby nie zauważyć jak ten kraj przez ostatnie 25 lat się rozwiną. Na pewno po drodze popełniono mnóstwo błędów i przekrętów, na pewno gdyby przez te lata były lepsze rządy to teraz było by lepiej, ale nie jest i teraz trzeba wiele zmienić ale mimo wszystko jestem za Demokracją a nie tym tworem, który proponuje JKM czyli nomokracja. Prawa trzeba przestrzegać też w Demokracji tylko najpierw musi to być dobrze napisane prawo. Jeśli chodzi o pewne postulaty Pana JKM dotyczące np. podatków, to jestem całkowicie za, tak samo jeśli chodzi o system emerytalny to powinien zostać z prywatyzowany ale w sposób przejściowy tak, żeby ludzie będący teraz na emeryturach ZUS’owskich jak najmniej stracili. No i na koniec coś co mi się nie podoba w Propozycjach Pana JKM to brak propozycji dla ludzi niepełnosprawnych, którzy od urodzenia nie mogli pracować. Myślę, że w tym przypadku powinien istnieć jednak jakiś fundusz Państwowy, który takim ludziom będzie pomagał. Pozostałe zasiłki np. dla bezrobotnych czy patologi itd. uważam że należy zlikwidować i niech każdy kto może będzie kowalem własnego losu natomiast dzieci rodzin patologicznych otoczyć opieką ale bez dawania kasy ich rodzicom alkoholikom.

  • Piotr 20 maja 2015 Odpowiedz Author

    Jeszcze co do mediów i telewizji: TVP nawet nie uważam za media. To jest instytucja propagandowa. Za SLD sprzyjała władzy, za PiS to była TVP(iS), teraz to jest TVP(O)…
    Pisząc o mediach miałem na myśli niesamowitą wprost wyrozumiałość dla PO ze strony prywatnych mediów: telewizji, gazet. Kto się wyłamie ma wjazd ABW. Różnica standardów jest ogromna. Wystarczy zobaczyć jaką wagę miały „Taśmy Berger”, a jaką „Taśmy Wprost” i jak media te pierwsze wyolbrzymiały, a te drugie zostały wyciszone… W normalnym kraju za samą taką kolację na koszt podatnika jeden z drugim byliby spaleni w polityce. Gdyby to byli politycy PiS, to też by się nie podnieśli po reakcji mediów. Ale ponieważ to jest Polska i PO to można się obywatelom śmiać w oczy.

  • Szpieg 20 maja 2015 Odpowiedz

    O JKM dyskutujemy zajadle tutaj:
    http://piotrdyminski.pl/2015/05/01/wybory-prezydenckie-2015-korwin-mikke-czyli-kolejny-powrot-jadu-skorpiona-5/
    Dla mnie jest nieskutecznym teoretykiem.
    Większość Twoich zarzutów względem PIS podzielam, dlatego odwróciłem się od nich gdy tylko przejęli władzę. Okazali się nieskuteczni i niezdolni do myślenia strategicznego, osobiste fobie Kaczyńskich i genialne w jego własnej głowie „taktyczne posunięcia” JarKacza zaprzeczyły wszystkiemu co kiedyś tej formacji przyświecało. Trwają w tym od 10 lat i nie wygląda by za życia JarKacza miało się cokolwiek zmienić. Uważam, że tylko JOW mogłyby wewnętrznie odmienić PiS, dlatego JarKacz w życiu się na nie nie zgodzi.
    Smoleńskiem udowodnili że są idiotami. Ewidentne wtopy strony rządowej która źle przygotowała wizytę, choćby brak BOR na lotnisku, przykryli wygłupami Macierewicza o bombach i sztucznej mgle, co umożliwiło PO rozmycie tego wątku i wykpienie się, jak z wielu innych spraw.
    Jednak z jednym się nigdy nie zgodzę – że są groźniejsi od PO. Właśnie dlatego że są idiotami, a PO to nie drobni złodziejaszkowie, tylko złodzieje pierwszej klasy, za którymi stoją ludzie sterujący w Polsce większością mediów i służbami specjalnymi. Mogą zniszczyć każdego, i wykpić się ze wszystkiego. Pokazały to chociażby sprawa taśm – dla porównania przypominam tzw „taśmy Beger”, które przy majstersztyku knowań PO były nędzną piaskownicą. Zobacz reakcję mediów i autorytetów na te dwie sprawy. POwski szef CBA mówi, że minister spraw wewnętrznych kazał podpalić budkę przed rosyjską ambasadą, a media już tuszują sprawę, i prokuratura na pewno ją umorzy. Zobacz Durczoka – nie wiem czym i komu z „nich” się naraził, ale nie musieli robić mu „wypadku a la Putin” – zabili go medialnie jak muchę gazetą, mimo że był – dzięki nim – dziennikarzem topowej klasy w tym kraju. Tak samo „zabiją” Lisa czy Michnika, jeśli będą chcieli. Kto stał za prezesem Amber Gold? nigdy się nie dowiemy.
    Ci ludzie stojący za PO, którzy wcześniej stali za SLD (nim odcięli mu kasę, media i autorytety, co zniszczyło tę formację i od 10 lat nie umie ona się pozbierać) nie są nieprzewidywalnymi fanatykami, są genialnie zorganizowaną mafią która opanowała kraj i drenuje go na sposoby o których się zapewne nigdy nie dowiemy. Pod tym względem „nie są nieprzewidywalni” – dają względne poczucie „zgody i stabilności” o której mówi Bronek. Polska owszem, rozwinęła się – kto zaradniejszy to costam zarobił, można brać kredyty, kupować samochody, mieszkania, smartfony. Ale kraj ginie, ucieka z niego młodzież, jest zadłużany, nie działa w nim absolutnie nic: od dróg, przez służbę zdrowia, do policji i wojska. Jedyną receptą na cokolwiek jest ciągłe podnoszenie podatków i składek oraz uprawnień skarbówki. Zmiana prezydenta to kij wsadzony im w szprychy. Gdy nawet powstanie PISowski rząd,, znów go (przy wydatnej pomocy JarKacza) w dwa lata usuną. Jestem przedsiębiorcą i widzę ile mi zabierają. Jeśli Duda będzie z czystej złośliwości wetował ich ustawy podnoszące mi podatki i składki, to już tylko dlatego ma mój głos.

  • Pytacz 20 maja 2015 Odpowiedz

    Szpieg ok rozumiem twoje motywy ale nie do końca się z nimi zgadzam, może jeszcze za mało wiem, ale PiS podobnie działał bo to on wymyślił CBA, które działało dla ich potrzeb, a pod publikę zamykało przypadkowych lekarzy. A co do tego, że w Polsce nic nie działa to też trochę przesadzasz wszystko działa, ale nie tak jak trzeba. Jesteś przedsiębiorcą to wiesz najlepiej, że w większości „firm” państwowych tj. w szpitalach, urzędach, a nawet szkołach marnuje się pieniądze poprzez przerost administracji, złe zarządzanie oraz ustawianie przetargów. Oczywiście to wszystko należy zmienić tylko to się wiąże ze zwalnianiem elektoratu – i kto na to pójdzie ? Niestety dlatego tacy radykałowie jak JKM nie mają poparcia. Ciężko jest naprawić górnictwo w Polsce skoro górnicy uważają, że państwo (my podatnicy) musi im dopłacać do każdej wydobytej tony węgla tylko dlatego, bo to jest Polski węgiel. Niestety mentalność społeczeństwa Polskiego jeszcze nie dorosła (moim zdaniem) do zmian i najpierw muszą odejść starzy ludzie (i wyborcy i politycy) i może wtedy. Pozdrawiam

  • Szpieg 20 maja 2015 Odpowiedz

    Przecież ci idioci nikogo nie zamknęli. PIS usiłował zamknąć dr G. i nawet to mu nie wyszło. Afera gruntowa, próba zwinięcia Blidy i prowokacja wobec Sawickiej zmiotły PIS, a Sawicka która ewidentnie „kręciła lody” została wybielona i znikła. Szef CBA z PO mówi wprost o podpaleniu budki przez ministra, a to też zamiotą pod dywan. To jest potęga systemu. To oni mnie przerażają. PiS to dyletanci bez wsparcia w fachowcach od służb specjalnych. Próby wprowadzania państwa policyjnego takimi ludźmi jak Macierewicz, Ziobro czy Kamiński zawsze skończą się kompromitacją.
    Służba zdrowia nie działa. W chwili obecnej np. utrata przytomności czy jakiś krwotok może spowodować, że umrę czekając na karetkę albo w poczekalni szpitala. Monty Python kręcił o tym skecze w latach 70, u nas to norma. Przeraża mnie myśl, że ktoś kogo kocham może tak skończyć. Jedyne co umieją na to poradzić to podnoszenie składek. Drogi gorsze od naszych w UE ma tylko Rumunia i Bułgaria. Poziom szkolnictwa spada z roku na rok. Wojska prawie nie ma, Rosja jest w stanie podbić nas w tydzień. Minister od podpalania budki wprost mówi że to państwo istnieje teoretycznie, a minister podówczas spraw zagranicznych – że nasze sojusze to fikcja. Policja, prokuratura i sądy – to Twoim zdaniem działa? Po 18 latach od zabójstwa szefa policji skazali złodzieja samochodów, który chciał ukraść komendantowi fiata UNO i w tym celu zastrzelił go z pistoletu z tłumikiem, broni zawodowych zabójców. To by było śmieszne, gdyby nie było przerażająco straszne.
    Zanim odejdą ludzie starzy, to niestety wyjadą stąd ludzie młodzi. Do tego czasu z państwa zostanie niewiele. Czekać można i należy, może jakimś cudem odrodzimy się jak feniks z popiołów, ale jeśli po drodze trafia się okazja powstrzymania trochę tej destrukcji, przez namieszanie w jedynowładzy PO, to ja z niej zachęcam skorzystać.

  • Wujcio Stefan 20 maja 2015 Odpowiedz

    Jeśli chodzi o ludzi, których niemożebnie odpycha „duszna atmosfera”, Smoleńsk, chęć wznoszenia pomników, łysina Macierewicza i inne przerażające rzeczy (abstrahując od ich realności), to powinno się sprawę stawiać następująco:
    – ile jesteś w stanie zapłacić (w twardej walucie) żeby tego nie było ?
    Jakby nie patrzeć, za PiSu nie wzrosły składki dla przedsiębiorców, nie wzrósł VAT, spadła składka rentowa, deficyt przyrastał bez porównania wolniej niż za PO, wiek emerytalny był niższy itd.
    Po wyłączeniu telewizora wszystkie tematy wymienione przeze mnie w pierwszym akapicie znikają, za to reszta jest cholernie realna i wymierna.

  • Mitz 21 maja 2015 Odpowiedz

    Wow, Wujcio żyje! 😀 Offtopic ale to że przestałeś aktualizować swoją stronę jest zbrodnią przeciw narodowi 😉 Może teraz jako już stateczny i uporządkowany człowiek, wrócisz do publicystyki?

  • Szpieg 25 maja 2015 Odpowiedz

    Ponieważ Hauer nie popełnił jeszcze artykułu podsumowującego i zapowiadającego nowe otwarcie, z wszystkimi za i przeciw oraz pytaniami i wątpliwościami, ja pozwolę sobie krótko skomentować.
    Panowie, chciałem Wam wszystkim pogratulować -zwłaszcza Tobie Mitzu, jeśli faktycznie się przełamałeś i razem z nami zagłosowałeś na mniejsze zło – w tym wypadku Dudę. Wielkie gratulacje dla Hauera za jego fejsbukowe boje – zwłaszcza te z kucami 😉 Udało nam się zablokować absolutne rządy PO. Zwycięstwo Bronka umożliwiłoby tej formacji zwycięstwo w parlamentarnych, bez oglądania się na kogokolwiek – i kontynuację z jednej strony łupienia nas wszystkich poprzez „przyklepywane” ustawy, a z drugiej kontynuację całkowitego „oderwania” od narodu i elektoratu, które symbolizuje wypowiedź Bieńkowskiej o pracy za kasę poniżej 6000. Zresztą sądzę, że to ta wypowiedź, plus jego bełkot o zmianie pracy i wzięciu kredytu, przeważyły szalę i część ludzi która nie chciała iść, poszła im zwyczajnie „dojebać”. Jeśli chcą jeszcze rządzić, muszą się teraz ogarnąć. Nie wystarczy straszenie PIS i nadymanie się, aczkolwiek wciąż spora część wydawało się inteligentnych ludzi dała się nastraszyć Macierewiczem. Potężny kij w szprychy został wsadzony i ten układ nie będzie mógł dalej się konserwować. Przez 5 lat pokazali co potrafią.
    Nie sądzę by w parlamentarnych na jesieni absolutną władzę zdobył PiS. Prezydent to jedno, partia drugie – tu nie ma drugiej tury. Liczę, że PO osłabnie, PiS się wzmocni a Kukiz wejdzie jako trzeci – i będzie współpracował z tymi, którzy będą najlepiej realizować jego postulaty.
    Ja w parlamentarnych będe głosował na Kukiego, żeby rozbić duopol. Nikogo nie namawiam do głosowania na PiS 😉
    Pierwszy raz od wielu lat poczułem ulgę, zaciekawienie bieżącą krajową polityką i przywrócono mi nieco nadziei w Polaków, ciekawe uczucie.
    P.S. Duda, tylko nie wsiadaj do Tupolewa! 😛

  • Mitz 25 maja 2015 Odpowiedz

    Przełamałem ale naprawdę nie czuję się z tym komfortowo, trudno. Zresztą przez ostatnie dni obaj kandydaci zrobili wszystko abym ich jeszcze bardziej znielubił – tytuł artykułu „straszny populista vs. populistyczne straszydło” był nadzwyczaj celny…

  • Szpieg 25 maja 2015 Odpowiedz

    Dla mnie to było jak partia szachów. Duda ma szachować platfusów, a Kukiz w sejmie – pisiorów. Trzeba było wstrząsnąć tym układem politycznym który się utrwalił. Żadnych emocji z tym nie miałem. Teraz poczułem emocje, pierwszy raz, jak się udało dać szacha, oby na jesieni był mat 🙂 Całe to polityczne ustrojstwo ma się wzajemnie zaklinczować i przestać przeszkadzać mi żyć.

  • Kala 29 maja 2015 Odpowiedz

    Obawiam się, ze wejście Kukiza do Parlamentu będzie jego końcem. Tworzenie ugrupowania na kilka miesięcy przed wyborami musi się skończyć łapanką.

    Pytanie całkiem serio: A jeżeli Kukiz nie wejdzie do Parlamentu to co? W sensie całkiem odpuści. Znajdzie inną rolę, albo zacznie budować ugrupowanie z prawdziwego zdarzenia na następną okazję? Tak sobie gdybam…

  • Yeri 29 maja 2015 Odpowiedz

    Sam się nad tym zastanawiam, dlatego trochę nie podzielam optymizmu Szpiega odnośnie roli Kukiza w parlamentarnych. Do żadnej partii się nie zapisze, a swojej nie zdąży zrobić, bo to lata pracy a nie miesiące. Chyba, że weźmie tych co zawsze przyłączają się do wygrywających. I wtedy będzie po Kukizie, jak napisałeś.

  • Piotr 29 maja 2015 Odpowiedz Author

    Myślę, że nie będzie źle. Trzeba pamiętać, ze to nie królik z kapelusza. Ruch na rzecz JOW tworzył struktury od ponad 20 lat 😉

  • Kala 29 maja 2015 Odpowiedz

    Być może i są struktury tworzone od lat 20stu. Dalej istnieje jednak ryzyko, że fala ludzi uciekających z tonącego okrętu się do tych struktur przyklei skutecznie zamieniając je w szambo.

    Patrz chociażby komentarze z innych wątków Szpiega co do do „nowych” struktur prawicy ostatnimi czasy w światku, który zna lokalnie. Dokładnie tego się obawiam.

  • Szpieg 30 maja 2015 Odpowiedz

    No, jak już mi emocje opadły (ciekawy stan, ostatnio 10 lat temu tak się cieszyłem) to też się tego obawiam, zwłaszcza że Kukiz ma Wilka za „wielkiego sojusznika” a bez struktur będzie miał ciężko.
    W pewnych regionach mogą mieć więcej do powiedzenia ideowcy jak Hauer, a w innych ci którzy mają za sobą ludzi, „wejścia w samorządzie” i pieniądze.
    Lepiej by chyba było dla Kukiza jakby teraz nie wszedł, niż miał wejść z byle czym. POPIS skompromituje się do końca, może nawet dojść do przyspieszonych wyborów, a wtedy Kukiz będzie już mocnieszy strukturami i wzbierajacym społecznym gniewem. Ale to dywagacja, bo pewnie jednak wejdzie, pytanie z czym.
    Zarówno Kaczor jak i PO będą chcieli go ubabrać w bagno, wciągając do rządu. Kaczor załatwił tak Leppera i Giertycha, a Tusk Kluzikową i Arłukowicza. Jak się Kukiz da nabrać na ten najstarszy numer świata, to po nim.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook